Tillbaka!

Nu har det stått "Kill me now" överst i bloggen i snart en månads tid, så det är väl dags för en liten uppdatering.

 

Jag kom nyss hem från universietet; den här veckan började en kurs i juridik som kommer att hålla på tills slutet av februari. Det är den största kursen hittills alltså (säger man "största"? en kurs kanske inte är stor, den kanske är lång? omfattande? äsch, skitsamma, ni fattar). Det är fanimig skrämmande hur kass jag blivit på svenska efter att ha pluggat på engelska i fyra år. Mamma och pappa fnissade åt mina egenkomponerade ord och uttryck sist jag var hemma...

 

Idag var det två stycken föreläsningar direkt efter varandra, totalt 4 timmar, och jag var där 3/4 av tiden. De två sista timmarna var jag så trött att jag knappt kunde hålla ögonen öppna... jag slumrade till flera gånger medan jag höll på att anteckna, så flera bokstäver ser helt galna ut. Jag förstår inte hur jag kan vara så trött - jag har inte sovit mindre än vanligt.

 

John är på jobbet och kommer inte hem förrän ikväll, så jag kommer vara ensam hemma några timmar. Och kan ni gissa vad jag ska göra? That's right, jag ska sova! Sova, sova, sova. Och sedan ska jag se några avsnitt till av Unga mödrar. Jag har sett en massa avsnitt av den norska versionen på Kanal 5 play de senaste dagarna. Men först ska jag äta något.

 

Jag återkommer nog snart igen... det känns som att livet flyter på bättre nu, och när det gör det har jag alltid större lust att blogga :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0