Ett försök till en bild

Haha, vilken katastrofdag det här har varit! Jag vaknade vid hav sju, efter alldeles för få timmars sömn, gjorde mig motvilligt i ordning, och tvingade mig ut i vintervädret. Jag hade planerat att cykla till universitetet, men tror ni inte låsjäveln hade frysit igen? Jodå, mitt kodlås var täckt av ett tjockt lager is som inte gick att rubba. Lagom roligt att upptäcka när man har bråttom. Eller ja, jag hade ju inte haft bråttom ifall jag hade kunnat cykla, men när jag istället blev tvungen att gå hann jag inte dit i tid.

 

Jag ville inte klampa in i föreläsningssalen när hag var så sen, så jag satte mig och åt frukost utanför salen istället, och smet in när de hade rast. En timme senare önskade jag att jag hade stannat hemma, för den föreläsningen var den segaste på länge (vilket i och för sig kan ha berott på att jag var trött). Varje minut kändes som en kvart!

 

Efter föreläsningen satt jag och Caroline och diskuterade frågorna inför tentan ett par timmar, och sedan promenerade jag hem igen. Jag var så himla hungrig, så jag gick in och panikköpte mat på Hemköp. För en gångs skull var jag sugen på fisk, och den fisk som gick snabbast att tillaga var fiskpinnar, så det fick bli sådana och pulvermos och remouladsås. Jag kom hem, lagadade till maten snabbt som fan och klämde i mig hela fem fiskpinnar och två portioner mos, haha! Och sen fick jag, inte helt oväntat, paltkoma och däckade i sängen.

 

Vaknade gjorde jag för någon timme sedan, och då kom jag på att jag kanske skulle ta och visa nya koftan. Tror bestämt att någon väntar på att få se den ;) Jag ser alltså trött ut för att jag är trött, but here we go. I love it, och skorna med för den delen, jag har fått många komplimanger för dem... Nu ska jag springa iväg till Hemköp och köpa lite pluggmåsten (energidryck, satsumas, you get the drill). Tentan närmar sig med stormsteg, så det är bara att bita i det sura äpplet och läsa!

 


Kommentarer
Postat av: Mulvis

Umm, koftan var skitsnygg, vet du!

2010-10-25 @ 21:55:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0