Back in da ghetto

Jag var tvungen att stiga upp plågsamt tidigt idag, 06.00, för att hinna till Jönköping i tid. Bussen därifrån gick vid åtta, och vi lämnade Vaggeryd redan vid kvart över sju eftersom väglaget inte var det bästa. Jag kom till stationen, köpte frukost på Pressbyrån, och sedan satte jag mig i den iskalla buss som skulle ta mig till Linköping. Jag tycker det vore lämpligt för Swebus att vrida på elementen nu när det är så förbannat kallt!

Jag kom fram till Linköping kvart i tio, och hade tur som direkt kunde hoppa på en buss hem till Ryd. Väl hemma kröp jag ned bredvid John i sängen och somnade innan jag visste ordet av. Två timmar senare var jag tyvärr tvungen att stiga upp igen, men hade det inte varit för att alarmet ringde och väckte mig hade jag säkert kunnat sova hela dagen - jag är helt galet trött!

Jag gick på en halv föreläsning i Det svenska politiska systemet, men var helt enkelt inte mottaglig för den typen av information idag. Jag var nog för trött helt enkelt. Så jag tog bussen till Tornby istället, och reached an all time low. Jag åt ensam på McDonald's. Inte okej. Det var var bara jag och en massa lastbilschaufförer där, haha! Oh well... Sedan gick jag till Ikanohuset en sväng, köpte en überläcker kofta på Lindex, och sedan traskade jag in på IKEA. Det var lugnt och skönt där mitt på dagen, en torsdag. Jag fick med mig ett par stekpannor därifrån, samt en tvålkopp och två små svarta lådor som jag ska ha ståendes i bokhyllan... the joys of living on your own ;)

Jag och John firar förresten 20 månader tillsammans idag, så vi har försökt ha det lite extra mysigt här hemma. Vi lagade middag tillsammans - fläskfilé, klyftpotatis och ädelostsås - och snart ska vi pressa i oss lite glasstårta också. Jag är så himla glad att jag har honom! ♥

Kommentarer
Postat av: Mulvis

Grattis på 20-månaders-dagen!

2010-10-22 @ 20:34:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0