Min MAC-samling

När jag åkte till Liverpool fanns det en butik som jag verkligen såg fram emot att besöka, och det var Mac. Sedan jag flyttade till Linköping har jag arbetat på en Mac-önskelista med saker jag skulle kolla på när jag väl kom till Liverpool. Det är så ovärt att köpa Mac-smink här i Sverige eftersom det är så mycket dyrare här. En ögonskugga, till exempel, kostar £11.50 där medan den kostar 165kr här. Det är en rätt rejäl skillnad, speciellt nu när pundet är så lågt.

 

Snacka om att jag tog tillfället i akt när jag väl kom dit. Jag hade sett fram emot det så himla länge, sett hundratals skönhetsvideos på youtube och läst ännu fler recensioner på makeupalley.com. Jag var helt enkelt oerhört förberedd och visste mer eller mindre exakt vad jag ville ha redan innan jag gick in i butiken. Sedan tidigare hade jag ett läppglans och en concealer från Mac, men efter Liverpool-resan har jag en mindre samling, haha!

 

På bilden nedan ser ni det jag köpte på resan, dvs åtta ögonskuggor, två paint pots, ett rouge, ett puder, en highlighter och en concealer. Vissa av skuggorna ser visst väldigt lika ut på bilden, men i verkligheten är de väldigt olika. Ögonskuggornas beskrivningar har jag lånat från Macs hemsida, och där finns även bättre bilder på alla produkter, ifall någon skulle vara intresserad av att se det. Jag själv älskar att läsa om sådana saker, men jag är medveten om att alla inte är lika intresserade som jag ;)

 

Jag har aldrig använt så bra grejer innan. Jag älskar Mac! Och jag är överlycklig över att äntligen ha dessa produkter i min ägo.

 


Ögonskuggor:
Sable - "Muted golden plum brown with bronze shimmer (Frost)"
Gleam - "Barely pinked gold (Lustre)"
Cranberry - "Reddish plum with pink shimmer (Frost)"
Da Bling - "Pink with gold pearl (Veluxe Pearl)"
All That Glitters - "Midtone beige with gold reflects (Veluxe Pearl)"
Satin Taupe - "Taupe brown with silvery bronze shimmer (Frost)"
Star Violet - "Earth-touched pinky-brown plum fusion (Veluxe Pearl)"
Jest - "Soft muted peach with icy shimmer (Frost)"

Paint pots:
Bare Study - "Soft Beige with gold pearl (Frost)"
Rubenesque - "Golden peach with gold pearl (Frost)"

Rouge:
Powder Blush i färgen Melba

Puder:
Mineralize Skinfinish/Natural i färgen Light
Mineral Skinfinish i färgen Soft and Gentle (highlighter)

Concealer:
Studio Sculpt Concealer i färgen NC15

Kommentarer
Postat av: Mulvis

Wunderbaar!

2011-04-20 @ 08:42:15
Postat av: Mulvis

Ja du...en ble ju allt enna avunnsjuker...Vill också ha! :)

2011-04-20 @ 21:00:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0