Nope, den försvann lika fort igen...

Turen alltså. Jag hann knappt skriva om att jag haft en bra dag innan en mindre bra dag hann hit. I och för sig var det bara de första timmarna jag hade otur, resten av dagen har varit fin :)

Det började med att jag kom till universitetet, satte mig i en relativt liten föreläsningssal där alla ser alla och öppnade en Loka som envisades med att spruta ut sitt innehåll all over the place. Ja, precis alla kollade, och jag fick dessutom sitta där i min Loka-pöl i hela 45 minuter och snällt vänta på rasten och en chans att hämta papper.

När rasten väl kom var jag vrålhungrig, så jag gick till Cesam för att köpa mig en kopp kaffe och en lunchmacka. Men icke! Kön var alldeles för lång så jag blev tvungen att köpa något ur en automat ifall jag ville ha något alls, och det ville jag. Så jag stoppade in en tia och tryckte 49 för att få ett sådant där Wasa-knäcke med cream cheese, och vad händer? Just det, det jävla knäckebrödet fastnade! How is that even possible!? Tiden började bli knapp och jag var som sagt väldigt hungrig, så jag stoppade i en tia till och fick alltså köpa två likadana knäckebröd bara för att få ut det första. Gaaah! Vid det här laget var jag rätt sur, kan jag säga.

Efter att ha genomlidit ännu en föreläsningshalva i mina Loka-blöta kläder skyndade jag mig hem för att hinna säga hejdå till John innan det var dags för honom att gå mot universitetet. Väl hemma vände turen. Jag hann dit innan John gick, vilket gjorde mig glad eftersom vi inte kommer att ses den närmaste veckan, och jag hann också både äta och packa utan problem.

Klockan 19.30 rullade bussen in på stationen i Jönköping, där mamma stod och väntade på mig. Vi åkte bil hem till byn och köpte med oss ett par kebabpizzor på vägen. Jag saknar alltid småländsk kebabpizza när jag är någon annanstans... the ones in Linköping are just not the same ;)

Jag borde gått och lagt mig för länge sedan, så det är bäst jag gör det nu innan det blir alldeles för sent. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0