Helgnöjen

Igår gjorde vi något väldigt svenskt, jag och John. Svenskarnas främsta helgnöje måste väl ändå vara att trängas med andra svenskar på IKEA? Det verkar i alla fall så om man ser till den enorma mängd folk som flockas där varje helg.

 

Vi fikade till och med på IKEA igår. Det var vi, och tiotusen riktiga kärnfamiljer. Småbarnsmammor och småbarnspappor och en hel drös snoriga ungar. Och klistermärken. Ja, ska man äta julbord på IKEA måste man visst ha ett stort rött klistermärke på sig. Själv åt jag givetvis inget julbord; snacka om att bakterierna måste frodas i den stora byttan med Janssons frestelse som alla besökare är välkomna att nysa i! Jag åt en väl inplastad köttbullsmacka istället, samt en lussebulle och till det försökte jag dricka någon brun vätska som skulle föreställa kaffe.

 

Men det var en mysig dag, det var det faktiskt. Vi fick med oss det vi gick till IKEA för att köpa, dvs en massa doftljus. Hade det inte varit för att vi även köpte en massa goda ostar så hade lägenheten säkert doftat riktigt härligt nu. Ostarna var dock inte från IKEA, utan från Willys. Fint ska det va! Haha! ;)

 


Kommentarer
Postat av: Mulvis

Det är säkert bara en fråga om smak - vad som luktar gott i en lägenhet eller inte..

2010-12-12 @ 16:50:40
Postat av: K.

Synd att ni inte var där på fredag eftermiddag, för då var jag och handlade där på Coop :P

(elr, jag har för mig att IKEA låg där vid Coop... och att det var i Linköping vi var - ja, jag har stenkoll!)

2010-12-14 @ 04:19:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0