Härliga fredag!

Clue's in the title - det här har varit en riktigt härlig fredag! Jag och pappa åkte in till Jönköping vid tvåtiden, till A6 mer bestämt, och började med en fika på Gasellen. Sedan gick vi runt i butiker en bra stund; vi betade av A6s mindre tjejiga butiker en efter en... Hur kommer det sig förresten att Gant och Boomerang finns kvar år efter år, trots att det nästan aldrig är någon där inne? Kanske är det för att vinsten är så stor de få gånger de väl säljer några av sina overpriced rags. Jag sitter och kollar på Gants hemsida nu, och en helt vanlig v-ringad t-shirt med Gant-tryck kostar nästan 600 kr. I mean, come on!

När vi var klara på A6 åkte vi vidare till Media Markt, och där köpte jag en ny mobil. Det var på tiden... den jag hade stänger av sig själv lite väl ofta tycker jag. Det blev en svart Sony Ericsson Xperia X8, och jag har inte hunnit testa den än, men det verkar som att den kommer passa mig jättebra. Jag har nyss ändrat mitt abonnemang från Telia Mobil Max 25 till Telia Mobil Max 25 Surf, så att jag ska kunna utnyttja min nya mobils fulla potential ;)

Slutligen begav vi oss till Jungle Thai för att äta middag, och vilken middag det blev. Vi fick varsin liten söt förrätt i väntan på våra varmrätter, och när varmrätterna väl kom blev vi mäkta imponerade! Servitören kom bärandes på två brickor med gjutjärnstallrikar som sprakade likt två enorma tomtebloss. (Inte för att jag någonsin har hört ett enormt tomtebloss spraka, men jag kan tänka mig att det skulle låta ungefär så.) Maten var täckt av ett lock, och när han lyfte på locket såg man att det puttrade som attan där på tallriken... Jag har aldrig varit med om att mat fortfarande kokat efter att den serverats, så det var en upplevelse! Gott var det också. Vi delade på rätterna, 50/50, och båda var jättegoda. Ingen av oss orkade någon efterrätt efter de megaportionerna...

Efter middagen åkte vi hem till Vaggeryd igen, och här har kvällen tillbringats framför tv:n och Mord i sinnet. Det har helt enkelt varit en väldigt bra dag!


Kommentarer
Postat av: Anonym

ser gott ut :D

2011-01-29 @ 19:57:51
URL: http://amandanylanderr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0