Liverpoolplaner

Min lördag försvann lika snabbt som den kom, känns det som. Trots att jag steg upp redan vid halv tio (vilket är tidigt för mig), hann jag knappt göra något av det jag hade planerat. Jag försökte lära mig hur min nya mobil fungerar, lagade ugnspannkaka till middag, däckade i soffan några timmar, och sedan var det kväll. Det är väl i och för sig inte särskilt konstigt att tiden rinner iväg när man sover, men ändå. Jag hade bara tänkt vila lite, så det var något av en besvikelse när jag vaknade tre timmar senare och upptäckte att jag hade somnat... Typiskt mig.

Nu väntar jag på att mamma och pappa ska komma hem; vi hade inget kaffe här hemma, så de promenerade bort till Ica för att köpa det, samt något gott till kaffet. Till mig blir det nog en pistagesnäcka. Apropå sådana så saknade jag verkligen bullar när jag bodde i England - deras version av kanelbullar är gjorda på wienerbrödsdeg. Eller, ja, det är mycket möjligt att de har "riktiga" kanelbullar där med, men de var i alla fall inte lätta att hitta. Kanelwienerbröd var det kanelbullesubstitut som erbjöds i de flesta mataffärer i Liverpool. Och, apropå Liverpool: igår bokade vi äntligen en resa dit! Jag och familjen flyger dit måndagen den 11 april och stannar tills fredagen de 15 april. Det ska bli så himla kul! I can't wait!

Det är jag som går på de gula linjerna, med en blå väska på axeln, för den som undrar ;)

Medan jag letade efter en någorlunda lämplig bild att lägga upp här hann mamma och pappa komma hem, så nu blir det fika!

Kommentarer
Postat av: Mulvis

Åh vad kul det skall bli! Längtar!!

2011-02-07 @ 20:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0