Gårdagens mobilskörd

Jag tog 12:an från universitetet ner till stan igår, efter att jag hade lämnat in min hemtenta och gått på föreläsning. Mitt lokalsinne är inte mycket att hänga i granen, så vanligtvis brukar jag åka ända fram till Resecentrum och sedan byta till 3:an för att komma till Stora Torget. Men att behöva ta två olika bussar för att komma några kilometer bort känns lite väl tragiskt även för mig, så jag bestämde mig för att jag minnsann skulle hitta in till stan på egen hand och hoppade av redan vid Länsstyrelsen. De som känner till området vet att det inte är någon vidare bedrift att hitta in till stadskärnan från Länsstyrelsen - man ser Domkyrkan därifrån - men jag kände mig ändå modig som gick där ensam i eftermiddagsregnet och vågade.

 

Okej, så min mobil tar inte de bästa bilder världen skådat, but that's besides the point. Jag tänkte att om jag går vilse kan jag i alla fall visa bilder på var fan det var jag hade hamnat, och så kunde någon förklara för mig hur oerhört nära jag hade kommit mitt mål utan att veta om det. Men som tur var hann jag bara ta en bild innan jag börjde känna igen mig:

 

 

Sedan tog det bara någon minut innan jag var nere vid Bosses Glassbar (det röda ungefär i mitten av bilden nedan, haha!). Som jag har längtat efter den där glassen! Och jag är inte ens någon glassmänniska... men det var tyvärr för kallt för att jag skulle kunna se lockelsen i att äta glass, även om den kommer från Bosses.

 


Väl framme sprang jag runt i en massa butiker, bokade klipptid, väntade på klipptiden och klippte håret. Jag toppade det bara, så det är nog endast det tränade ögat som kommer att kunna uppmärksamma en förändring. I väntan på klipptiden satte jag mig i alla fall på Espresso House. Jag älskar deras cappucino och latte, och säkert en massa andra drycker också, men igår testade jag något som inte var en höjdare, nämligen en cortado. I en cortado är det "lika delar espresso och krämigt ångspunnen mjölk", och det tyckte jag helt enkelt var för lite mjölk. Däremot tänkte jag att en latte säkert hade varit för mycket mjölk i sammanhanget - hälla i mig massa vätska när jag en halvtimme senare kommer vara fast hos frisören? I think not.

 

Nu ska jag göra mig i ordning och åka in till stan hade jag tänkt. Jag ska börja läsa Thomas Hobbes Leviathan, och kan behöva något som höjer humöret en smula för att orka med det. Idag ska jag inte nöja mig med en cortado, utan ösa i mig litervis av latte!

 

Hej så länge!


Kommentarer
Postat av: Mulvis



Åh, äntligen lite att läsa och se igen! Jag har saknat ditt bloggande!

2010-09-18 @ 18:02:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0