It's Saturday, baby!

Det här har varit en härlig dag! Mamma och pappa har varit här och hälsat på och vi har hunnit med en hel del. De kom hit vi halv elva, och så bjöd jag på kaffe och hembakade kärleksmums. Sedan åkte vi in till stan för lite shopping. Jag gick rakt in på The Body Shop och köpte ett rouge som jag har spanat på länge och väl men varit för snål för att köpa. Det blev Baked To Last Blush i färgen 01 Petal och jag har inte testat det en, men jag är säker på att jag kommer att tycka om det - det är så fint!

Mamma köpte skor på Deichmann, och sedan gick vi vidare till Lush där vi köpte varsin schampokaka. För min del blev det en som heter Ultimate Shine och som är vit och glittrig. Jag har läst att den ska vara bra, så det hoppas jag stämmer.

 

Vi traskade in på ett galleri i väntan på John (Galleri Passagen?), men utställningen där var inget vidare, tycker jag. När John väl hade kommit dit gick vi till Ghingis och åt lunchbuffé, och sedan åkte vi hem till Ryd igen. Den främsta anledningen till att mamma och pappa kom hit just idag var att de skulle hjälpa oss att skruva upp ett par hyllor. Vi har haft dem liggandes sedan vi flyttade in, men de har inte blivit av att vi satt upp dem, så det var verkligen på tiden! Dessvärre är väggarna hemskt svåra att skruva i... stenhård betong... men tillslut satt de där de skulle, hyllplanen. Och jag är så nöjd! Dock tror jag att jag ska köpa ett par växter och ställa upp där, för det ser lite kalt ut än så länge, men det får bli nästa projekt...


Nu väntar John och Kristian på mig. Vi ska se The Town, så det är nog bäst jag gör dem sällskap i teverummet nu :)

Kommentarer
Postat av: Mulvis

Ja, det var en härlig dag! Vi ses snart igen!

Många kramar från mig

2011-02-13 @ 16:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0