20årsfirandet

Det känns så jävla skönt att äntligen vara 20! Jag hade längtat efter den födelsedagen ett bra tag kan jag säga...

Torsdagen den 5 augusti åkte jag in till Jönköping för att träffa Kalle vid femtiden. Vi satte oss vid vättern och drack lite vin i solskenet. Varmt och skönt var det långt in på kvällen, och regnet höll sig som tur var borta. Ett par timmar senare traskade vi bort till Lakatos där Sabina, Mirela och Anna väntade, och en stund senare gick vi alla vidare till Bongo. Thirsty Thursday var det där, och vi hann dit medan det var happy hour så vi passade på att köpa ett gäng drinkar så fort vi kom dit, som sedan fick räcka resten av kvällen. Alkohol är verkligen löjligt dyrt här i Sverige, så happy hour är  den fattige studentens bäste festpolare, haha! Vi satt och snackade i flera timmar, vi fem, och vid tolvslaget skålade vi för mig. Det var en toppenkväll!

Kalle, Anna och jag


Mirela och Sabina (bilderna är Mirelas)

Fredagen den 6 augusti (min födelsedag):
Natten och morgonen var däremot inte alls lika rolig. Jag och Kalle köpte varsin korv av en korvgubbe innan vi åkte hem, och det skulle minsann straffa sig. När jag kom hem mådde jag bara bra, så jag trodde kusten var klar när jag gick och lade mig vid två. Men icke! Några timmar senare vaknade jag och mådde allt annat än bra. Kombinationen bakfylla och matförgiftning var då ingen höjdare.

Jag tillbringade mestadelen av min födelsedag alldeles utslagen i soffan. Som man bäddar får man ligga... Men framåt kvällen började jag som tur var må bättre. Vid sjutiden kom min underbare pojkvän hit, och så firades jag av honom, mamma, pappa och lillebror med presenter och tårta. Mycket trevligt!

Lördagen den 7 augusti var det dags för min lilla 20årsfest. Mormor, morfar och farmor kom hit klockan 18, och så fort de kom innanför dörren serverade vi välkomstdrinkar i form av White Russians. Sedan öppnadde jag ytterligare några paket, och efter det åt vi middag; mamma hade lagat en massa goda smårätter.

Jag fick allt på önskelistan och lite till, så jag är hur nöjd som helst. En massa saker till lägenheten, pengar, och studentmåstet nummer ett i Linköping: en cykel. Jag har världens skönaste familj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0