Den som ändå orkade stiga upp före tolv...

Jag är rätt säker på att det är kylan och mörkret som gjort mig så trött den senaste veckan, och förhoppningsvis vänjer man väl sig snart. Men än har jag inte vant mig. Idag, till exempel, tänkte jag stiga upp tidigt och plugga hela dagen, men den planen gick käpprätt åt skogen! Jag glömde ställa alarmet på mobilen, så jag vaknade inte förrän vid kvart i ett. Jag förstår inte hur man kan sova i över tolv timmar, men det kan jag uppenbarligen.

Jag fixade frukost i form av sådana där baguetter som ska in i ugnen i tio minuter innan de är redo att ätas, och sedan satte jag mig framför datorn med en kopp kaffe och kollade allt jag behövde kolla, plus en massa saker jag inte alls behövde kolla, t ex webteve. Oh well, ibland måste man få göra sånt också.

Vid fyra åkte jag och John och Christer in till stan. Det blev ett besök på Systembolaget först, och sedan skiljdes jag och killarna åt. Temat för morgondagens kravall är "under ytan" och man ska ha på sig antingen en vit eller blå tröja. Typiskt att de lyckats pricka in de två färger jag trivs sämst i... Jag äger knappt något vitt eller blått, så jag sprang runt i butiker ett bra tag och letade efter en passande tröja. Det är så himla svårt att välja något i en färg man har svårt för - precis alla andra plagg framstår som finare. Men det är inte första kravallen man ska bära vitt på, så jag täntke ändå att det var bäst att investera i ett sådant plagg. Då jag är snål och inte har lust att lägga 400 kr på en tröja fick det bli en hyfsat basic en från BikBok. 149 kr gick den på, och den var helt okej för ändamålet. Jag känner på mig att risken för rödvinsspill kommer att vara stor, så den behöver inte vara alltför festlig ;)

Idag fyller lillebror förresten 18 år - grattis David! - så det var synd att jag inte kunde stanna i Vaggeryd någon dag längre och vara med och fira honom. Jag har dock bjudit hit honom och valfri kompis, så jag får se till att fira honom med pompa och ståt då istället, haha!

Nu ska jag lägga mig och sova. Imorgon måste jag förbereda mig inför min och Carolines pluggträff på måndag, så då blir det inget slappande, inte!

Godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0