Hemma i Småland

I fredags, efter tentan, åkte jag hem till mamma och pappa. Jag mellanlandade i Jönköping, där jag mötte mamma för lite shopping och fika. Jag fyndade en skjorta och en klänning på Åhléns rea. Tyvärr var Vasas stängt pga hygienutbildning, så det fick bli fika på ett betydligt mindre mysigt café, men de var, som alltid, trevligt ändå.

Det har faktiskt blivit shopping och fika tre dagar i rad nu... inte fel alls! Igår var både jag och mamma och pappa på A6 och gick i butiker, fikade på Espresso House och åt middag på Dragon. På kvällen kollade vi på en gammal favorit med Eddie Izzard - den mannen är fullkomligen briljant!

Idag tvingade jag mig upp tidigt för att vara jag, och så hamnade jag framför TV:n och en mycket intressant dokumentär om hundars genetik. Allvarligt talat, den var faktiskt väldigt intressant. Och efter det spontanåkte jag och mamma till stan igen. Jag hittade äntligen spegeln som jag velat ha ett bra tag nu, på IKEA. I Linköping har den varit slut hur länge som helst, men idag blev den min! Den kommer passa perfekt i vårt vardagsrum :)

Nu är det dags för middag, och sen ska det kollas på kläder online. Nya jul- och nyårsklänningar skulle inte sitta fel...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0