Just det, jag har ju faktiskt en blogg...

Jag har knappt ens haft tid att kolla mina mail den senaste veckan, så fullt upp har jag haft! De flesta dagar har jag stigit upp vid sex, pluggat några timmar, varit i skolan från tio till någon gång på eftermiddagen, kommit hem och somnat för att jag sovit alldeles för lite natten innan, pluggat några timmar till, och sedan somnat igen. Roligare kan man definitivt ha.

Helgen har dock varit jättehärlig, men sömnbristen har jag inte haft tid att åtgärda. Mamma och pappa har varit på besök här i Linköping. De kom hit i fredags och åkte hem igår eftermiddag. Vi hann med en hel del under de dagarna; i fredags kväll åkte vi till IKEA och köpte bland annat en svart Billy-bokhylla till vårt vardagsrum och sedan tog vi oss in till stan för att äta middag. Vi åt riktigt god fläskfilé black and white på Restaurang Plaza (tyvärr höll servicen inte samma klass som maten...). Vi avslutade sedan kvällen på puben Pitcher's med prat och dricka.

I lördags mötte jag mamma och pappa i stan på förmiddagen för lite shopping och fika. Lite shopping blev dock mycket shopping - jag fick bland annat med mig en hel del grejer från Lush som jag tänkte visa sen. När vi sedan gick och fikade på Berget svävade jag på shoppingmoln, haha! Vi tog oss en titt inne i Domkyrkan innan vi åkte vidare. Vi hämtade upp John i Ryd och så begav vi oss ut till Tornby. Vi köpte en del grejer där med, bland annat en tvålkopp med sugpropp som jag letat efter sedan jag flyttade hit... På kvällen återvände vi till Pitcher's. Mycket trevlig kväll!

Igår mötte jag återigen mamma och pappa på stan. (John tycker inte om att stiga upp tidigt, men han hade givetvis också fått följa med om han hade velat.) Vi fikade på Espresso House och kollade i några utav de få butiker som var öppna, och sedan åkte vi hem till mig och John. Vi åt pizza, mamma blekte min utväxt, och pappa och John skruvade upp hyllor i vardagsrummet. Och sedan var det dags för mamma och pappa att åka hem igen. Det var riktigt ledsamt att se dem åka... jag har saknat dem så mycket! Det blir att åka hem till Götafors snart och hälsa på :)

Kommentarer
Postat av: Julia

Åh! När mina föräldrar var här blekte mamma min utväxt medan pappa lagade min cykel. Det är visst inte så stor skillnad på Linköping och Berlin, ändå. ^^

2010-10-17 @ 10:36:11
URL: http://julezinberlin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0