Första tiden i Linköping

Min första tid i Linköping blev inte alls så lyckad som jag hoppades att den skulle bli. Jag råkade ut för en cykeloclycka när jag var på väg hem efter uppropet; en kille cyklade in i mig bakifrån, och jag ramlade och slog mig rätt rejält. Jag bröt som tur var inga ben och slog heller inte ut några tänder, men mina händer blev så uppskrapade att jag knappt kunde använda dem de första dagarna. Och när såren väl började läka åkte jag på en förkylning med tillhörande feber som gjorde mig sängliggande i ett par dagar. Och sedan tog ögonmigränen vid. Suddiga zigzaglinjer i högra synfältet ena dagen, i vänstra andra. Idag är första dagen sedan olyckan då jag faktiskt mått ganska bra. Hoppas det fortsätter i rätt riktning - jag orkar verkligen inte med fler motgångar nu.

Skadorna och febern har alltså hindrat mig från att vara med på en hel del nollningsaktiviteter. Jag har varken orkat fysiskt eller haft någon vidare lust. Men en fulsittning har jag hunnit med, i sann LiU-anda, och den var riktigt trevlig! Klockan kvart i nio ikväll ska jag möta upp min klasskompis Alexandra, och så ska vi gå tillsammans till kvällens evenemang, dvs Kravaletten. Kravaletten är en kravall i Kårallen, och exakt vad det innebär vet jag faktiskt inte, så det ska bli kul att ta reda på :)

Nu tänkte jag ta en powernap innan det är dags att göra sig i ordning och gå. Det finns dock inte så mycket att göra i ordning eftersom vi måste ha på oss våra nolle-tröjor (= ljusrosa t-shirtar i stl XL som dessutom är ganska ofräscha efter nästan två veckors använding utan tvätt - faddrarna har skrivit på dem med spritpenna, och man får inte tvätta dem).

Trevlig kväll på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0