Helt slut

Clue's in the title: jag är helt slut! Jag sov nog inte ens fem timmar i natt; jag gick och lade mig för sent, låg vaken länge, och var tvungen att stiga upp alldeles för tidigt. Jag har läst så många sidor de sista dagarna att jag knappt vet var jag ska göra av all ny information... yup, det är lite information overload på gång i mitt huvud, minst sagt.

Hittills har vi påbörjat två olika kurser på universitetet: Kunskap och kommunikation, och Politisk teori. Seminariet idag gällde Platons Staten, som är ett gäng samlade skrifter som skrevs runt 400 f.Kr. Den är inte speciellt svårläst språkmässigt (översättningen känns väldigt modern och lättförstådd), men däremot tar det en himla tid eftersom Platon tenderade att uttrycka sig lite rörigt.

Imorgon har jag inga schemaladga skolaktiviteter, men det betyder inte att det blir en ledig dag. Nejdå, så roligt ska vi inte ha! Det blir hemstudier imorgon. Hemtentan i Kunskap och kommunikation ska lämnas in på fredag, så det är bara för mig att bita i det sura äpplet imorgon om jag vill ha godkänt. Jag har även tänkt följa med John till Studentbostäder och klaga på att vi fortfarande inte har fått reservnyckeln till vår lägenhet, dvs nyckeln som ska bli min vanliga nyckel. I nuläget delar vi alltså på en nyckel och det börjar gå oss båda på nerverna. Har man bara en nyckel på två personer måste man ta sån hänsyn till varann hela tiden; vem går hemifrån sist? vem kommer hem först? och om den som åker hemifrån sist inte ska hem först så måste vi mötas någon gång under dagen och se till att nyckeln överlämnas till rätt person. Det innebär ett jävla krånglande helt enkelt, och det tycker jag inte att vi ska behöva stå ut med när vi betalar dem över 4000 kr i månaden för att bo här.

Oh well, nu ska jag bara klämma i mig en Gorby's-pirog, sedan är det läggdags. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0