Positiva nyheter!

Med risk för att låta tjatig: dagen började med ett ögonmigränanfall. Det flimrade hej vilt i höger synfält, så jag tog två receptfria migränpiller och väntade ut det onda. Två timmar senare kommer ett nytt migränanfall, nu med flimmer i vänster synfält. Så jag tar två piller till. Vid det här laget hade jag tappat all ork, så jag ringde vårdcentralen igen, och fick överraskande nog komma direkt.

Jag fick träffa en läkare - en riktig powerdoktor - som inte kom med några som helst vaga besked i stil med "avvakta och kom tillbaka ifall det blir värre", utan som direkt tog tag i saken och skrev ut betablockerare. Tack och lov för det! Han såg även till att ta hand om lite andra saker han trodde kunde påverka migränen, så jag är himla nöjd med bemötandet jag fick där.

Nu hoppas jag det blir bättre snabbt; jag är så trött på att vara seg och gnällig, men det är svårt att vara annat när man har konstant migrän. Nu är det dags att börja må bra igen :)


Kommentarer
Postat av: K.

It's K abstinence! On the 4th, no more headache :D

2010-09-24 @ 03:27:26
URL: http://lehane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0