Det är mycket som ska fixas

Nu när jag fyllt 20 tycker jag det är dags för tonårssömnbehovet att haka på någon annan stackare. Jag tycker inte om förmågan att bara kunna somna om efter att jag vaknat, oavsett hur länge jag sovit eller hur viktigt det är att jag orkar mig upp. Idag hade jag ställt alarmet på 09.00, men tror ni jag orkade gå upp, vakna till och göra något mer produktivt med min tid? Nein!

Jag somnade om, och vaknade tre timmar senare av att telefonen ringde. Jag svarade utan att riktigt fatta vad man förväntas säga när man svarar (nyvaken, ni vet), och blev positivt överraskad när jag förstod att det okända numret tillhörde Liza och inte någon försäljare. Jag har ju haft Lizas nummer, men efter ett antal telefonbyten var det uppenbarligen försvunnet. Hon satt på tåget ner till Småland och undrade om jag möjligen också skulle dit i helgen, men eftersom jag ska stanna här blir det att träffas någon annan gång. Jag tänkte åka upp till Stockholm någon dag och hälsa på både henne och Kalle :)

Jag har i alla fall hunnit med en del idag. Jag och John gick tillsammans till Studentbostäder, som sagt, och killen vi pratade med där ringde nyckelgubbarna och frågade dem när de tänkt pallra sig hit egentligen. Det kom med en massa ursäkter, varav ingen var vettig, men nu lade de tydligen vårt ärende "högst upp i högen" och skulle komma "imorgon eller på måndag, kanske". Åh, imorgon eller på måndag, kanske - gud vilken lättnad! Eller inte. De är nog fjärde gången vi får höra att de ska komma inom ett par dagar. Så vi frågade Studentbostäder vad som händer ifall någon har den förlorade nyckeln, vet att den går till vår lägenhet och bara traskar in och tar saker? Tänker de stå för kostnaderna då? Det ville de ju inte göra, så två tjejer kom förbi ett par timmar senare och satte i ett tillfälligt lås som vi fick alla nycklarna till. En utav dem var även snäll nog att ta reda på ifall Studentbostäder hade någon tredje nyckel till vårt hus, och det hade de, så den får jag låna tills vidare. Då bor vi alltså säkert framöver, och både jag och John kan komma och gå precis som vi vill. Skönt!

Vi hann även med att förtidsrösta och handla mat, samt stryka och hänga upp gardiner i vardagsrummet. Så fort vi hunnit få lite mer ordning här ska jag lägga upp bilder på lägenheten. Det börjar arta sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0