Ny dag, ny ugnspannkaka

Herregud vad varmt det har varit här idag! Det känns som om vi bor i ett växthus. Solen ligger på hela dagarna och värmer upp våra två rum tills det blir varmt som i en bastu här inne... usch. Och inte hjälper det att öppna fönsterna heller, eller jo, nu på natten är det ju rätt kyligt ute, men på dagen var det stekhett. Dessutom envisas diverse flygfän med att invadera mitt hem om fönsterna står öppna. Tidigare idag kom världens största humla och störde mig. Jag skämtar inte - den var fanimig stor som en kanin! And sure, humlor ser snälla ut, men jag vet att de är onda innerst inne. Jag har bränt mig på humlor tillräckligt många gånger för att veta. Sigh.

Jag är förresten evigt tacksam för att fästingar inte har vingar. Hade de jävlarna kunnat flyga så skulle jag aldrig lämna huset om somrarna.

Okej, det får väl räcka med gnäll nu då. Det är faktiskt himla skönt att vara ledig och inte behöva göra något vettigt med sin tid, så jag är nöjdare än jag kanske verkar vara ;)

Jag återgick förresten till min ugnspannkakediet idag. Jag åt ugnspannkaka så gott som varje dag i två veckor innan jag åkte till Liverpool, och nu har jag saknat det så mycket att jag inte kunde låta bli att göra en. Det kan väl hända att jag har ett svagt beroende... men men, lite ugnspannkaka har väl aldrig dödat någon?

Kommentarer
Postat av: Mulvis

Jo jag tackar jag...humlor stora som kaniner, jag vet inte om jag vågar åka å hälsa på dig...

2011-04-19 @ 18:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0