Redan sommar?

Idag har jag faktiskt lämnat huset(!). Jag tog bussen in till stan vid femtiden och passade på att gratisshoppa lite; jag hade en 50kr-bonuscheck från H&M som låg här hemma och väntade på att bli använd. Så jag bytte till mig en puderrosa spetstopp som hade kostat 299 kr från början men som reades ut för 100 kr och idag för 1/2 reapriset. Gratis kläder tackar jag inte nej till, speciellt inte om de är så tjusiga! Den kommer bli jättefin till det mesta i min garderob nu i sommar :)

Apropå sommaren så tror jag att den redan har kommit. Idag har det varit helt sanslöst varmt här för att vara april, och jag vågar nästan inte säga det, men jag tycker inte om det. Det enda väder jag verkligen tycker om är när det är lagom varmt, och det anser jag att det är när jag kan använda vilka kläder och skor jag vill utan att varken frysa eller svettas. Jag vill kunna ha strumpbyxor på mig, och fina kavajer, och skor som täcker hela fötterna. Jag är helt enkelt inte mycket för sommarkläder, vilket kan bero på att min kropp aldrig blir sådär "härligt brun" som alla tjatar om att de vill bli. Har jag tur blir jag ingenting alls - får jag färg så blir jag dessvärre röd, och brännskadelooken är ingen hit, tycker jag.

Det värsta är när söndersolade människor, i nyansen Donatella Versace, sitter bredvid mig någonstans och gnäller över hur bleka och fula de är. Och nej, jag tänker inte brun-utan-sol:a mig - "it doesn't matter if you're black or white, but if you're orange...". Orange är förresten den klart hippaste hudfärgen i Liverpool, det syntes klart och tydligt när jag var där, haha!

Jo, visst är jag avundsjuk. Vem vet, i mitt nästa liv kanske jag föds med hudfärg? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0