Helg!

Nu är jag hemkommen från universitetet för sista gången den här veckan - nu tar jag helg!

 

I morse vaknade jag av att Johns alarm ringde. Mitt alarm hade alltså inte ringt, och när jag kollade på den stod det "laddningsfel" på skärmen. Så idag försov jag mig alltså för tredje gången i mitt liv. Jag har aldrig greppat varför folk försover sig så ofta. Det är klart att man kan glömma att ställa klockan, eller stänga av den i sömnen (vilket jag måste gjort de två andra gångerna jag försovit mig - jag både dubbelkollar och trippelkollar att jag ställt den varje kväll, så det kan inte bero på att jag glömt bort det), men att göra det var och varannan dag som vissa påstår att de gör, det låter konstigt tycker jag. Och är det sant tycker jag man borde investera i fler väckarklockor så att man definitivt vaknar de dagar då man behöver vakna vid en viss tid.

 

Imorgon fyller John år, så jag tänkte åka in till stan lite senare och köpa en present till honom. Men först ska det ätas lunch i form av grönsakslasagne. Hej så länge!

 


Kommentarer
Postat av: Mulvis

Jodå, det går finfint att bara fortsätta sova när man stängt av alla klockor, och lyssnat till alla föräldrar som för femte gången SÄGER ÅT EN ATT STIGA UPP, är man bara tillräckligt ignorant så...

och nej, jag menar inte mina egna barn, jag kommer däremot väl ihåg mig själv i tonåren, och man kan ju säga som så att inte har det gått över inte, trots att år lagts till år, segheten att komma ur sängen...

2011-01-21 @ 12:47:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0